Let op: het gebruik van Internet Explorer kan een inlogprobleem geven

Gebruikers die inschrijven, een tijdelijk wachtwoord ontvangen hebben en dan met Internet Explorer willen inloggen om het wachtwoord te wijzigen etc. kunnen een probleem ervaren. De oorzaak hiervan ligt in het niveau van beveiligingsinstellingen.

Hieronder lees je hoe je dit kunt oplossen.De gemakkelijkste oplossing is gebruik te maken maken van een andere browser, bijvoorbeeld: Google Chrome, Microsoft Edge, Firefox, Safari. Je kunt ook instellingen van Internet Explorer aanpassen, hieronder lees je hoe.

Let op: vraag altijd toestemming in je organisatie bij de betreffende afdeling of beheerder om een andere browser te gebruiken of instellingen te wijzigen!

Aanpassen instellingen Internet Explorer:

Stap 1. Ga rechtsboven en klik op het tandwiel en kies voor ‘Internet opties’.

Stap 2.  Kies nu tabblad ‘Beveiliging’.

Stap 3. In het onderste deel kun je nu het ‘Beveiligingsniveau voor deze zone’ instellen op: Normaal-hoog.

Je kunt dit doen door in te stellen: ‘Alle zones op het standaardniveau instellen’.

Bevestig met OK of Toepassen.

Je kunt nu verder met inloggen of je wachtwoord aanpassen.

Lukt het niet of heb je andere vragen? Maak een melding aan voor onze helpdesk via deze link. Of stuur een e-mail aan: info@publiek.nl.